dinsdag 13 maart 2012

TEDed

Adam Savage kende ik alleen van MythBusters op Discovery Channel. Op een kolderieke manier worden daar wetenschappelijke theorieën getest. Best een leuk programma, al weet ik nooit wat ik van die Jamie moet vinden. Vandaag zag ik op TED.com dat er video's van TEDed stonden, TED education. Altijd leuk. Ik ben helemaal voor education. De eerste video die ik aanklikte, was deze, omdat de titel zo aanspreekt. Eén van de mooiste wetenschap-verhalen, die van Eratosthenes die de omtrek van de aarde berekende door slim na te denken over een schaduw, die heeft me altijd al gefascineerd. Zo zijn er wel meer en dat maakt wetenschap ook zo interessant.




De tweede video die ik keek is wat bizarder. Geen verhalenverteller zoals Adam Savage, maar neuroloog Greg Cage die probeert door iemand te laten beatboxen een afgesneden poot van een kakkerlak enthousiast te krijgen. Ook leuk!




Er blijkt een Youtube-kanaal van te zijn. Ook al is het voor kinderen, ik vind 't toch interessant, van die simpele wetenschapdingetjes. Je kent het wel, het mantra: vragen zijn veel interessanter dan antwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten