donderdag 16 februari 2012

De zwarte broek

Na verslavingen aan Skyrim en Assassin's Creed Revelation ben ik nu begonnen met Football Manager 2012, een spelletje dat ik al langer speel dan Civilization. Het heette vroeger Championship Manager en ik kan me nog goed herinneren dat je als teruggetrokken manager (dat is een karaktertrek die je vooraf moest kiezen) gelijk ruzie kreeg met alle arrogante spelers (zoals Van Basten, Baresi en Stoichkov). Een tijdje later kon je door transferaanbiedingen in te trekken en meteen weer nul dollar te bieden gratis spelers krijgen en waren Maarten Atmodikoro en Alessandro Melli fa-bu-leu-ze spelers.

Tegenwoordig kun je je jeugdploeg laten opdraven tegen een aantal tieners die je op proef hebt. Je kunt sinds een paar versies de wedstrijd ook "op tv volgen en zo de looplijnen van je spelers beoordelen, kijken of ze goed opgesteld staan, duels bekijken etc. En er valt nog iets op.

(Klik om te vergroten)

De gele shirts zijn de spelers van onder de 19 jaar van NAC Breda. De witten zijn de Ratjes van 15 en 16 jaar. Na een uur staat het 3-1 voor de uitgepuberde spelers. Uiteindelijk wordt het 5-1. Met drie goals voor de man in de zwarte broek, net boven de penaltystip links op het schermprintje. Wat ik me dan afvraag is simpel: wat doet iemand in een zwarte broek op dit veld. Wat is dit voor bug? Het zijn de vragen die je leven kleur geven, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten