vrijdag 14 oktober 2011

Victimless 'crimes'

Op het treinstation van Motherwell in Schotland hebben Richard (21) en Kirsty (18) seks gehad. Dat gebeurde in een lift op 27 juni 2010. Kirsty was 17 jaar op dat moment en woonde destijd in een daklozenopvangcentrum. Op de bewuste dag ging ze op pad om geld te lenen bij haar broer die uit het leger is ontslagen omwille van een knieblessure. Het zijn namelijk broer en zus. Volgens de bewakingscamera's doken ze in een lift en hadden ze gemeenschap. Het was geen verkrachting, gewoon twee mensen die, waarschijnlijk dronken, met hun sibling aan de haal gingen.


Ik moet er niet aan denken, daar niet van. Incest lijkt me niet mijn ding, maar eigenlijk vraag ik me maar één ding af: wat is het belang voor de wereld dat dit verhaaltje bekendgemaakt dient te worden? Waarom moeten deze twee mensen met volledige naam, foto's en zelfs een kinderfoto in het openbaar terecht komen? Ethisch fout of niet, dit is geen monsterlijke daad. Geen slachtoffers die niet ook zelf daders zijn. Wat is het belang van de knieblessure? Moet ik me met mijn linkerknie nu ook zorgen maken? Twee mensen doen iets waar - terecht of onterecht - een taboe op ligt. En dat is alles, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten